Lei av lange e-poster med ting som mangler i regnskapet? Prøv Siffers geniale Oppgaveliste i stedet!
Å få på plass riktig dokumentasjon er kanskje ikke den morsomste oppgaven, men det er definitivt noe av det viktigste for å utarbeide et komplett regnskap. For årskunder er det ofte nettopp denne jobben det som utgjør forskjellen på et knirkefritt årsoppgjør og et tapsprosjekt. Vi har derfor tenkt nytt rundt denne stadige kimen til frustrasjon, og lansert noe vi håper kan gjøre regnskapssesongen litt mindre krevende for både regnskapsførere og kunder.
Slik fungerer Oppgavelisten
Når en transaksjon mangler dokumentasjon, kan du markere denne og velge "Send til oppgaveliste". Det blir da laget en nettside der de involverte enkelt kan laste opp det som mangler, uten å måtte logge inn eller huske passord. De får rett og slett en lenke på e-post som tar de direkte til opplastningssiden. Mangler det noe som ikke er knyttet til en transaksjon, f.eks. en årsoppgave? Da kan du lage en "tom" transaksjon og skrive hva som mangler i beskrivelsesfeltet. Oppgavene fjernes automatisk fra listen når transaksjonene godkjennes i Siffer.
Hvorfor det utgjør en forskjell:
- Tidsbesparende: Det reduserer tidsbruk på administrasjon for både regnskapsførere og kunder. Ingen mer tid brukt på å lete gjennom e-poster etter den ene kvitteringen.
- Enkelt og profesjonelt: Gjør det lett for kunden å hjelpe deg. Kunden får en presis og alltid oppdatert oversikt over det som mangler.
- Ingen innlogging nødvendig: Det at mottakerne av lenken kan laste opp dokumenter uten innlogging fjerner en stor barriere. Det er enklere for alle parter.
- Sikkert og GDPR-vennlig: Siffer passer på at filene overføres trygt, og helt uten GDPR-problematikken knyttet til e-post. Oppgavelisten er såklart kryptert, og kun tilgjengelig for den som har fått lenken til siden.
- Alltid tilgjengelig: Du kan laste opp dokumenter uansett hvor du er, så lenge du har tilgang til en mobil eller PC.
- Bedre planlegging: På selskapsoversikten kan du se hvor mange av oppgavene som er fullført for hvert selskap, noe som gjør det enklere å planlegge arbeidsdagen.
Oppsummering
Med introduksjonen av Oppgavelisten, viser Siffer at det å lytte til brukernes behov og komme med praktiske løsninger er nøkkelen til forbedring i regnskapsbransjen. Det handler ikke bare om store, revolusjonerende endringer, men også de små justeringene som gjør hverdagen enklere. For regnskapsførere og bedriftseiere som ser etter måter å effektivisere arbeidsflyten på, kan denne nye funksjonen være et steg i riktig retning.